Alan Adının SEO’ya Etkisi

Alan adları (domainler) sitenin SEO’suna etki eden en önemli kriterdir. Yeni reglenecek (kaydedilecek) bir domainde anahtar kelimeyle uyumu SEO’yu direkt olarak etkiler. Domain uzunluğuda oldukça önemlidir. Uzun bir domain hem ziyaretçiler hemde seo açısından sorun teşkil edebilir.

Uzantılar domain kayıt edilirken en dikkat edilmesi ve seçici davranılması gereken bir kriterdir. Genelde herkes tarafından bilinen domain uzantıları (TLD) şu şekildedir;
com: Ticari kurumlar, kuruluşlar.

net: internet çalışma alanı olan kuruluşlar.
org: Organizasyon ve Dernek için.
gov: Devlet kurumları.
edu: Eğitim kurumları.

Bunlardan ziyade her ülkenin bilindiği gibi kısaltma kodu vardır. Türkiye’nin kodu .tr’dir. .TR uzantılar ODTÜ (Orta Doğu Teknik Üniversitesi) tarafından dağıtılmakta. .net.tr .com.tr .gov.tr gibi domainler kuruluşlarca alınabilirken isimsoyisim.com.tr domainler T.C. 
numarasıyla alınabilmektedir.

Bilinmesi gerekirki Alan adının SEO’da en büyük bir diğer etkisi tescil süresidir. Tescil süresi uzun domainler, sektörde kalıcı domainler olarak göz önünde bulundurulur. Bir domain kayıt edilirken minimum 2 yıl bazlı olarak satın alınırsa Google’ın gönlünde taht kurmuşunuzdur 🙂

3 Yılı geçen domainler kalıcı domainlerdir, Google’ın gözünde siz bir We Love SEO’sunuz 🙂
Whois bilgilerinin gizlenmesi taraftarı kesinlikle değilim, benim düşüncem Whois bilgileri gizli domainlerin kalıcı olmadığıdır. Sonuçta Google whois bilgilerinede bakıyor.

Site yaşı SEO açısından en önemli etken. İkinci el alan adı alımında sitenin SandBox’a girmiş olmaması ve Google tarafından banlı olmamasına dikkat edilmemesi gerekir.

Şu bilinmeliki alan adı yeri geldiğinde öğrenci evinden pahalı değere sahip olabilir. Alan adınızı sektöre uygun seçmeniz siz ve SEO açısından en önemli kriterdir.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Uzaylılar Rus Askerlerini Taşa Çevirmiş

Kibrit Paketleme İşi ile Para Kazanın

Islak Mendil Paketlemesi Yapın